1. KKM może być wydawana jako karta imienna lub na okaziciela.
  2. E-karta imienna wydawana jest użytkownikowi zgodnie z pkt. 5-12 i po zakupie dowolnego biletu okresowego zapisanego na e-karcie, a w przypadku elektronicznej portmonetki - po pierwszym doładowaniu kwotą nie mniejszą niż 10 zł – z wyłączeniem osób posiadających prawo do bezpłatnych przejazdów.
  3. E-karta na okaziciela:
    1. będąca nośnikiem elektronicznej portmonetki jest wydawana po jej pierwszym doładowaniu kwotą co najmniej 50 zł;
    2. będąca nośnikiem biletu okresowego jest wydawana po zakupie dowolnego biletu okresowego.
  4. E-karta imienna zostaje wydana na podstawie pisemnego wniosku:
    1. Osoby, która ukończyła 13 lat,
    2. przedstawiciela ustawowego małoletniego, który nie ukończył 13 lat lub opiekunów prawnych osób ubezwłasnowolnionych całkowicie - zwanych dalej wnioskodawcą.
  5. Wniosek o wydanie e-karty można pobrać w PSB lub ze strony internetowej www.kkm.ztm.kielce.pl.
  6. Wniosek o wydanie e-karty należy złożyć w PSB, które weryfikują dane zawarte we wniosku oraz potwierdzają uprawnienia do ulg lub bezpłatnych przejazdów zgodnie z odrębnymi przepisami.
  7. Niekompletny lub błędnie wypełniony wniosek o wydanie e-karty nie będzie rozpatrywany.
  8. Dane osobowe zawarte we wniosku o wydanie e-karty podlegają ewidencji ZTM zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
  9. W celu wydania e - karty wnioskodawca jest zobowiązany zgłosić się do PSB z:
    1. dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość wnioskodawcy;
    2. wypełnionym wnioskiem;
    3. aktualnym zdjęciem (35x45mm);
    4. dokumentami potwierdzającymi typ ulgi i czas jej obowiązywania zgodnie z odrębnymi przepisami;
  10. Zdjęcie o którym mowa w pkt. 10 ppkt. 3), podlega zwrotowi po spersonalizowaniu e-karty.
  11. E-kartę imienną wnioskodawca jest zobowiązany odebrać w PSB w okresie wskazanym przez przyjmującego wniosek, nie później niż w okresie 60 dni od dnia złożenia wniosku.
  12. Każdorazową zmianę danych osobowych (m. in. nazwisko, imię, adres) wnioskodawca jest zobowiązany zgłosić do PSB w celu uaktualnienia danych osobowych zawartych na e-karcie.
  13. Aktualizacja danych na e-karcie jest dokonywana w trybie wydania e- karty – bezpłatnie.
  14. Duplikat e-karty imiennej lub na okaziciela tego samego typu może być wydany w przypadku:
    1. zniszczenia lub uszkodzenia e-karty;
    2. zagubienia lub kradzieży e-karty.