Co to jest KKM (e-karta)?

KKM (e-karta) - Kielecka Karta Miejska to bezkontaktowa, elektroniczna karta będącą nośnikiem biletów elektronicznych określonych.

Co to jest bilet elektroniczny?

KKM to bilet jednorazowy lub okresowy zapisany na e-karcie lub innej karcie elektronicznej oraz informacje o uprawnieniach do ulg i przejazdów bezpłatnych.

Co to jest elektroniczna portmonetka?

To usługa uruchomioną na e-karcie pozwalającą na gromadzenie środków, w celu ich wykorzystania do wnoszenia opłat za przejazdy autobusami komunikacji miejskiej wg obowiązującej taryfy.
1 punkt = 1 zł.

Co jest potrzebne do rejestracji karty na stronie WWW?

Informujemy, ze każdy posiadacz Kieleckiej Karty Miejskiej może się zarejestrować na stronie kkm.ztm.kielce.pl i po zalogowaniu ma możliwość zakupu biletu okresowego przez  Internet lub elektronicznej portmonetki.
Strona umożliwia sprawdzenie historii transakcji internetowych oraz stanu e-karty i skasowań z jednodniowym opóźnieniem.
W przypadku karty spersonalizowanej do rejestracji wymagane jest podanie daty urodzenia natomiast w przypadku karty na okaziciela niezbędny jest kod PIN, który posiadacz karty otrzymuje wraz z paragonem przy odbiorze.

Co zrobic gdy użytkownik zapomni hasła do logowania na stronę KKM?

W przypadku gdy użytkownik zapomni hasła do logowania się na stronę KKM musi ponownie zarejestrować kartę używając takiego samego adresu e-mail jak za pierwszym razem.

Co to jest Punkt Sprzedaży Biletów (PSB)?

To punkt właściwy ds. przyjmowania wniosków o wydanie e-karty i wydawania e-kart, sprzedaży biletów okresowych lub doładowań elektronicznej portmonetki, sprawdzania stanu e-karty przez użytkowników oraz przyjmowania reklamacji.

Adresy PSB:

  • ul. Głowackiego 4
    czynny pn-pt w godz. 7:00 - 17:00
    tel. (41) 343 15 93 w. 33
     
  • ul. Żytnia (przy ulicy)
    czynny w godz:
    pon.-sob. w godz.6:00 - 20:30
    niedz.: 8:00 - 15:30
    tel.(41) 361 49 38
     
  • ul. Żytnia 1 (Hala Widowiskowo-Sportowa)
    czynny w godz.:
    pon. - pt. 6:00 - 20:30
    sob.- niedz. nieczynny
    tel. (41) 343 10 90
     
  • ul. Warszawska 7
    czynny w godz:
    pon.-pt 10:00 - 17:30
    sob. - niedz. nieczynny
    tel. (41) 368 17 09
     
  • minidworzec os. Ślichowice
    czynny w godz.:
    pon. - pt. 9:30 - 17:00
    sob. - niedz. nieczynny
    tel. 693 400 113
     
  • minidworzec os. Świętokrzyskie
    czynny w godz.:
    pon. - pt. 6:00 - 21:00
    sob. - niedz. nieczynny
    tel. 693 400 193
     

Co to jest rejestracja przejazdu?

To operacja zbliżenia e-karty do kasownika/czytnika w pojeździe, która może być połączona z naciśnięciem przez pasażera odpowiedniego przycisku znajdującego się na tym urządzeniu, w wyniku czego następuje zapis informacji o wykorzystaniu zapisanego na e-karcie biletu elektronicznego.

W jaki sposób dokonać zakupu biletu przez Internet?

Aby zakupić bilet okresowy przez internet należy zalogować się na swoje konto i wykonać poniższe kroki:

Po wybraniu rodzaju biletu

Krok 1. Wybrać Tryb Doładowania

Krok 2. Po sprawdzeniu poprawności danych klikamy Przejdź dalej (Zapis transakcji)

lub jeżeli chcemy coś poprawić anulujemy transakcję.

Krok 3. Po dodaniu transakcji do systemu należy zapłacić za bilet.

Serwis przeniesie nas do strony płatności internetowych obsługiwanych przez firmę eCard S.A. gdzie należy wybrać interesujący nas bank i po zalogowaniu dokonać płatności.

Krok 4. Po opłaceniu biletu należy po ok. 24 godzinach przenieść kontrakt na kartę. Należy tego dokonać nie później niż 7 dni od zaksięgowania wpłaty. Po upływie 7 dni roboczych przeniesienia kontraktów na e-kartę  można dokonać w PSB.  

Przeniesienie kontraktu na kartę w kasowniku polega na dwukrotnym naciśnięciu klawisza S i umieszczeniu karty w „kieszeni” kasownika służącego do przenoszenia kontraktów.

Co to jest personalizacja karty miejskiej?

To zapisanie na e-karcie danych osobowych użytkownika ze zdjęciem.

Na czym polega dokasowanie za inne osoby?

W przypadku korzystania z e-karty, z kontraktu elektronicznej portmonetki podczas podróży z tego samego przystanku w tym samym autobusie można dokonać maksymalnie 5 skasowań – tj. skasowania za siebie i do 4 dokasowań za współpasażerów przy użyciu przycisku N lub U. Podczas wysiadania z autobusu wystarczy raz przyłożyć kartę do kasownika bez wciskania dodatkowych przycisków aby wyrejestrować siebie i współpasażerów i otrzymać zwrot wynikający z liczby przejechanych przystanków.

Co to jest ulga przesiadkowa?

W przypadku e-karty obowiązuje tzw. ulga przesiadkowa, gdy pasażer w ciągu 15 minut od wyjścia z pojazdu podejmie  podróż inną linią komunikacyjną.

  1. W przypadku gdy w pierwszym autobusie pasażer przejedzie więcej niż 8 przystanków to w kolejnym pojeździe przy rejestracji przejazdu opłata nie będzie pobierana.
  2. W przypadku gdy w pierwszym autobusie pasażer przejedzie do 8 przystanków to w kolejnym pojeździe przy rejestracji przejazdu będzie pobrana opłata uzupełniająca – właściwa dla łącznej liczby przejechanych przystanków w obu przejazdach.

Aby skorzystać z ulgi przesiadkowej należy przy wyjściu z pierwszego autobusu wyrejestrować przejazd (przykładając kartę do kasownika) a następnie po wejściu do drugiego autobusu przejazd zarejestrować (przykładając kartę do kasownika).
Ulga przesiadkowa dotyczy tylko jednej przesiadki w ciągu 15 minut.

Uwaga! - jeśli przedłużyłeś bilet (doładowałeś e-portmonetkę) przez internet.

W przypadku doładowania e-karty przez internet (on-line) pasażer jest zobowiązany po upływie 24 godzin od doładowania, ale nie później niż w terminie 7 dni roboczych do przeniesienia kontraktu na kartę poprzez: dwukrotne naciśnięcie klawisza S i umieszczenie karty w „kieszeni” kasownika znajdującego się w autobusie, służącego do przenoszenia kontraktów.

Co oznacza komunikat na kasowniku "Sprawdź operację".

Oznacza to, że kasownik nie dostał od karty potwierdzenia poprawnego zapisu - karta została zbyt szybko usunięta z pola anteny kasownika. Z równym pradwopodobieństwem zapis mógł się udać lub nie. Pasażer powinien wybrać na kasowniku funkcję "sprawdzenie" poprzez wciśnięcie przycisku "S" i przyłożenie karty w celu weryfikacji czy jego bilet został poprawnie zarejestrowany na bieżącym kursie. Jeżeli bilet będzie niezarejestrowany to należy powtórzyć czynność rejestracji.